Hälsa

Två nätter utan Atarax

I två kvällar nu har jag sovit jag utan att ta en Atarax på kvällen.

Det har varit svårare att somna, men första natten gick det ändå rätt bra och skillnaden på morgonen var stor. Istället för att vara dåsig och trött ända fram till 9-10 tiden på morgonen så har jag vaknat redan vid sju och känt mig rätt utsövd. Vilken fantastisk känsla!

Igår kväll låg jag däremot vaken till långt efter 1.00 på natten utan att kunna somna så det blir en avvägning att ta Atarax eller inte.

Jag sover bättre och lättare om jag tar en Atarax, men om jag låter bli så vaknar jag utan att vara dimmig i huvet och trött istället.

Det har ju varit en nödlösning att ta till endast när jag absolut måste, även om det bara är en allergimedicin som är svagt lugnande och inte alls beroendeframkallande, men jag kommer nog ta en igen nu ikväll så jag får en natt med bra sömn igen.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.