Hälsa · Träning

Styrketräning

Jag har styrketränat till och från i ungefär 25 år.

Första gången var i Edsbyn på IP tillsammans med min vän Pär Liljemark, också kallad "Lilja".

Han visade och förklarade hur man tränade på ett säkert och smart sätt, vilka övningar som var bra och vad man skulle undvika.

Där och då väcktes intresset för styrketräning och även om jag under längre stunder inte tränat mycket, så har det ändå funnits med under alla år och är något jag verkligen tycker om!

När kroppen känns tränad och stark mår jag bra! Då trivs jag oftast som bäst med det mesta i livet. Allt är liksom i balans när kroppen är stark och vältränad. Då kan man (läs jag) ta bakslag lättare också.

Därför är träningen så viktigt för mig och varför jag försöker få till min träning någotsånär regelbundet!

One thought on “Styrketräning

Leave a Reply

