Hälsa · Träning

Promenad och träning

Idag stod det "långpromenad" på schemat så det blev det!

I 70 minuter var jag ute och powerwalkade med Mille i vagnen i värmen idag. Det brände nog rejält i fläsket, hehe.

Efter promenaden parkerade jag vagnen (med en sovande Mille i) under trädet i skuggan för att själv gå in i gymmet och köra ett pass.

Jag började dock med att städa gymmet så det blev rent och fräsch innan jag började träna.

Jag har använt min träningsbok med övningar som Paolo Roberto rekommenderar de sista veckorna. Även om jag kör hans 15 minuters pass på lägsta nivå än så har jag gjort övningarna något mer intensiva samt tagit bort vilan så jag blir rejält svettig av passet när det är klart.

25 minuter tog "15 minuters" passet idag, men även om det är rätt kort tid så känner jag att det räcker gott och väl!

Mina träningsmål just nu är att få till 3 sådana pass i veckan, måndagar, torsdagar och lördagar samt ta långpromenader 3-4 gånger i veckan. Det, samt den obligatoriska nack-rehab jag gör varje dag utgör den träning jag presterar just nu och känns alldeles lagom!

Leave a Reply

