Familj

Nästa steg med pappa

Igår ringde biståndshandläggaren från kommunen och meddelade att de kommer ringa pappa, samt pappas bror (som ska vara med på besöket) för att boka in en tid för samtal om vilka behov pappa nu har. Jag hoppas verkligen att han kommer hålla fast vid att han vill bo på ett äldreboende och att han också säger det på träffen. Om han ångrar sig och säger att han klarar sig bra ändå så kommer inget hända. Det har hänt förut att han ångrat det han tidigare sagt angående hjälp eller omsorg, det är svårt för den generationen att acceptera att man behöver hjälp från andra. Om jag kan ska jag åka och vara med på träffen, men annars så är pappas bror med och jag hoppas att han kan hjälpa pappa med att “erkänna” att han faktiskt inte klarar sig själv. Jag håller tummarna för att han kan få ett boende redan innan vintern så att jag kan veta att han blir omhändertagen och mår bra. Jag är helt övertygad om att han skulle trivas bra på ett äldreboende då han ju är social och behöver träffa andra och få prata. Idag är han helt ensam och isolerad och det mår han inte alls bra av.

Leave a Reply

