Hälsa · Träning

Morgonpromenader! 

Det har blivit en del härliga morgonpromenader nu den sista tiden och det känns underbart skönt att få komma ut på dessa.

Sträckan blir nödvändigtvis inte så lång och tempot är inte högt, men det blir ungefär 50 minuter per “långrunda”och det är helt perfekt för mig. Jag behöver tänka på att inte överanstränga mina fogar och knän då jag får ont när jag går för länge eller för fort, så jag har fått lära mig anpassa mig till kroppens begränsningar. Man får njuta av det som bjuds och acceptera att kroppen blir äldre och inte klarar sånt den gjort förr.

Jag försöker vara tacksam för det jag faktiskt KAN göra istället för att sörja sånt jag inte klarar av längre.

 

Leave a Reply

