Familj

Mamma har fĂ„tt sin gravsten. đŸ’•

SĂ„ fin blev den, mammas gravsten. Sorg och saknad fortfarande sĂ„klart, bara drygt 5 mĂ„nader sedan du lĂ€mnade oss, lilla mamma, men saknaden gör sig pĂ„mind varje dag som om det var igĂ„r… 💔

Det Ă€r ju mĂ€rkligt hur det Ă€r Ă€ndĂ„ för man glömmer liksom allt som var jobbigt och “skavigt”och minns istĂ€llet allt det fina. Alla bra dagar och stunder vi haft minns jag hur bra som helst och det andra suddas ut mer och mer. 

De sista Ă„ren hade jag inte sĂ„ bra kontakt med mamma, men det beror vĂ€l ocksĂ„ till största del pĂ„ att demensen blev allt vĂ€rre och “min riktiga mamma” försvann allt mer. 

Vi pratade i telefon ungefĂ€r en gĂ„ng varannan vecka och mina resor för att besöka er blev allt mer sĂ€llan, var tredje mĂ„nad gjorde jag nog en tur för ett besök, men lĂ€ttrĂ€knade var de gĂ„nger som jag besökte er oftare. 

SĂ„klart kan jag Ă„ngra det idag och tĂ€nker pĂ„ sĂ„nt jag borde gjort, men jag minns dig frĂ„n dina friska dagar, mamma och dĂ„ vet jag att du skulle ha sagt att sĂ„ Ă€r livets gĂ„ng! 

-“Du ska lĂ€gga tiden pĂ„ din familj, vi klarar oss Ă€ndĂ„“, skulle du sagt! 💕 Du har alltid varit stark, mamma, du har fixat det mesta pĂ„ egen hand och gett mig en bild av hur en sjĂ€lvstĂ€ndig och stark kvinna bör vara. Tack för det mamma, du har gett mig mer Ă€n du nog visste. Än jag nog visste!

Jag Ă€lskar dig mamma…

Leave a Reply

