dikt · Familj · Högtider

Rim midsommar 2017!

Har du hunnt med att ta in, att stanna upp och njutit av omgivningen din?

Luktat nÀr ÀppeltrÀden blommat, syrener och hÀgg du har vÀl inte bommat!?

Allt Àr sÄ vackert nu nÀr det grönskar, det blir inte bÀttre hur du Àn önskar!

SÄ om du inte redan tagit dig tid, stanna upp nu en stund och var dÀrvid!

Bara just i detta ögonblick, njut av studen som ju Àr över pÄ ett kick!

KÀnde du doften, hörde du nÄtt? Om du kan prioritera detta sÄ har du förstÄtt!

Det Ă€r det hĂ€r som ÄR att leva, det Ă€r nu livet sker. Det blir inget mera, hur du Ă€n tror eller ber!

SĂ„ sluta vĂ€nta pĂ„ “sen” som Ă€ndĂ„ aldrig blir av, dĂ„ fĂ„r du vĂ€nta till din grav! 

Just nu, innan du tĂ€nker till, vĂ„ga sĂ€g det dĂ€r som du tĂ€nkt men Ă€ndĂ„ inte vill. 

Uppskatta det och dom du har, om inte kanske du blir ensam kvar. 

Ta chansen en dag som denna, lĂ€tta ditt hjĂ€rta och sluta att “senna”!

Livet kan vara över sĂ„ fort, sĂ„ kan du ta vara pĂ„ nuet Ă€r det verkligen  stort!

SÄ passa pÄ i midsommarkrans, visa den bÀsta sida av dig som finns dÀr nÄgonstans!

LĂ„t vĂ€nner minnas denna midsommar som den bĂ€sta frĂ„n dig, kĂ€nn sen ikvĂ€ll att “nu Ă€r jag stolt över mig“!

Även om jag inget speciellt sa, sĂ„ var jag den bĂ€sta versionen av mig som jag kunde va!

Ibland Àr det svÄra sÄ lÀtt ÀndÄ, bjud pÄ ett leende eller kanske dagen till Àra; hela tvÄ!

Leave a Reply

