Familj · Högtider · Mat · Roligheter

Bakat tĂ„rta 🎂

IgĂ„r pĂ„började jag tĂ„rtan i form av att jag redan dĂ„ gjorde klar tvĂ„ tĂ„rtinteriörer! En jordgubbe/hallonkompott och en  limecurd! 

Dessutom kokade jag sockerlag som dels anvĂ€ndes till kompotten igĂ„r och en del anvĂ€ndes idag nĂ€r jag penslade tĂ„rtbottnarna med sockerlag blandat med hallonpure. 

Hallonpuren gjorde jag genom att köra hallonsylt i mixern!



Sen har jag Ă€ven gjort karamelliserade mandlar och blandat grĂ€ddkrĂ€m pĂ„ mjölkproteinfri vanilj-soyayoghurt och soyagrĂ€dde. 

SvĂ„righeten blir dock att fĂ„ grĂ€dden att bli tjock och undvika att tĂ„rtan blir rinnig. Den har “smĂ€lt” nĂ„got pĂ„ sina stĂ€llen, men hoppas Ă€ndĂ„ att den hĂ„ller ihop till i morrn!

Leave a Reply

