Hälsa · Resa

Ett mål på vägen…

För knappt två veckor sedan bestämde jag mig för en målvikt innan jag skulle åka på min semester idag. Jag har gått upp flera trivselkilon det sista halvåret som helt enkelt ska bort och då tog jag tillfället i akt att göra en ansträning för att gå ner dessa nu.

Så målet var att gå ner 5 kg; från 71 kg ner till 66 kg innan jag reste!

Min plan var att köra 5:2 under ett par veckor. Alltså äta som vanligt (ungefär 1800kcal om dagen) i 5 dagar av veckan, men sedan bara äta max 500 kcal under två dagar av veckan. (Inte två dagar i rad dock för då går kroppen in på svältläge och förbränner inte!)

Jag har gjort det förut och då relativt enkelt tappat några överflödiga kilon så jag var rätt säker på att det skulle bli bra respons. Jag åt havregrynsgröt till frukost de dagar jag körde med max 500 kcal/dagen och sen hoppade jag över lunchen helt och åt en lättare middag till kvällen.

På det viset är det inte så jobbigt att ta sig igenom dagen och kroppen använder sitt eget fett vid förbränningen istället.

Resultatet blev att jag n ä s t a n nådde i mål. 66,8 kg står vågen på idag, men jag har ändå tappat 4,2 kg på den här korta tiden.

Tacksam för det och är nöjd med resultatet!

Nu åker jag till solen och kan dra på mig bikinin och bara njuta!

Leave a Reply

