Hälsa · Träning

Träningsmål för april

Målen för april är klara!

Tanken är att jag ska avverka;

  • 1 rehabpass
  • 1 joggingpass
  • 1 styrkepass
  • 2 boot camp samt
  • 3 promenader i veckan.

Det blir alltså 8 pass i veckan om man räknar till antal, men det låter mer än vad det är. Rehabpassen är för nacken och det är 10 minuters rörelseträning för nacken för att hålla igång de små musklerna så jag inte får ont. De passen är liksom ett måste, men tar inte så mycket tid och är inget jag blir ansträngd av så de passen kan man “räkna bort”.

 

Boot camp passen kommer att bli av “av sig självt” eftersom det är inplanerade och betalda pass som jag bara åker och gör. De är fantastiskt roliga, men såklart äckligt jobbiga också. Det är dock bland det roligaste jag vet, att träna tills man får blodsmak och man vill bara gråta av utmattning. Efter såna pass mår jag som bäst! Jag får horn som växer ut i pannan och ger mig inte och den känslan är svår att slå!

 

Sen har jag tänkt att jag ska köra ett styrkepass i gymmet och det är för att klara av att jogga. Jag behöver träna muskulaturen i benen och rumpan för att klara belastningen av löpträningen. Så ett lågintensivt pass en gång i veckan.

Sen själva joggingen då och det är för att jag nu långsamt ska börja träna upp mig inför att klara av att löpträna igen. Jag börjar försiktigt med ett pass i veckan för att inte gå för fort fram.

Sedan har jag också planerat in 3 promenader i veckan och det är ju heller inte ansträngande utan bara skönt. Jag trivs att få komma ut och gå, jag behöver bara sparken i baken för att det ska bli av.

 

Så det är det hela!
Inga orimliga krav egentligen även om det kanske låter mycket till en början.
Idag har jag avverkat en promenad på lunchen så dagens inplanerade träning är klar!

Leave a Reply

