Familj

Mitt arv

Att vårda mina dagar. Att vara en sån bra mamma jag kan. Att lämna härliga, varma minnen kvar efter mig. Att kramas ofta. Att berätta för mina kära att jag älskar dom. Att skratta. Att gråta. Att bli arg. Att bli sams igen och säga förlåt. Att trösta som bara en mamma kan. Att erkänna att jag inte kan. Att säga “jag vet inte”. Att vara en människa med fel och brister. Att visa att det går bra ändå. Att skapa tillit. Att visa styrka. Att våga vara svag. Att inte skjuta upp roliga saker. Att vänta med tråkiga måsten. Att sätta andra främst. Att prioritera mig själv ibland. Att vilja prestera men inte till vilket pris som helst. Att säga nej, men framförallt att säga ja!

Att reflektera…

Leave a Reply

