Familj · Hälsa

Det här med meningen med livet 

Ja, det är väl den ständiga frågan? Vad gör vi här och vad är tanken att vi ska åstadkomma under vår livstid egentligen?

Jag tror inte på Gud eller att vi kommer till himlen när vi dör och jag tror heller inte på att vi återföds  i någon annan form heller, men jag tror att energin kan finnas kvar och ibland vara så stark att vi som ännu lever kan känna av den.

Däremot tror jag att vi kan göra skillnad. I våra egna, men även i andras liv. Vi kan påverka i handling och ord.

Meningen med livet tror jag är att vara en förebild för sina barn och de människor man lever bland. Att lära sina barn vara snälla och en god medmänniska, skilja på rätt och fel och vara ödmjuk samtidigt som de behöver bli medvetna om att de kan klara allt dom vill.

Att plantera en ödmjuk, men stabil grund med självförtroende, självinsikt och distans till sig själv tror jag är nyckeln. Ge dom verktygen så att de kan bli den bästa varianten av människa de tänkas kan. Att förstå att det alltid finns ett val att göra, att man får stå för konsekvenserna av de val man gör och att handla i välmening och omtanke.

Detta så att de i sin tur kan bli fina medmänniskor och föräldrar i nästa steg! “Svårare” än så tror jag inte det är! Alltså, det finns ingen djupare mening än så enligt mig! Det är dock svårt nog!!!

Du har EN chans! EN kropp och bara ETT liv! Var den version av dig själv som du vill vara och var det NU!

Det sätt du lever och lär ut på avspeglar sig i det du gör och säger och i morgon kan du var död så skjut inte upp saker till morgondagen.

Gör skillnad idag!

Leave a Reply

