Familj

En stråle från himlen

Den kommer över mig så starkt ibland, saknaden och sorgen efter mamma. Idag var en sån dag då jag slogs av en sådan väldig saknad efter mamma.

Sitter i soffan med Mille och timmen är tidig, solens strålar tar sig igenom ett moln och skiner rakt in på oss och jag får en känsla av att hon är med oss ändå. Jag känner hennes kärleksfulla kramar, hennes svala hand och hennes varma leende. På något vis finns du med oss ändå, mamma och jag upplever att Mille också förstår och saknar dig. “Momo, ängel” säger han med ledsam röst så på något vis kan han också förstå att du inte kan vara med oss på sätt som andra kan.

Jag tänker på alla stunder då du tröstat mig när jag var liten och ledsen och känner hur jag finner tröst i de minnena även nu. Jag ska föra vidare den känsla av trygghet jag fick från dig som liten vidare i min tur till mina barn så de på samma sätt få växa upp med en känsla av att vad som än händer och hur läskigt saker än kan vara så finns alltid mamma där och tröstar… Det blir mitt arv och min livsuppgift. Jag ska vårda det lika ömt som dina händer var skör den sista tiden.

Leave a Reply

