Familj

Hur blir det vardag igen?

Dagarna läggs på hög efter att du försvunnit från oss och hur märkligt det ändå är så fortsätter vardagen i någon form ändå. Jag har valt att tänka att du nu är mer närvarande och att du på något vis nu är här och delar bitar av vardagen med oss. Jag ler åt tanken och kan känna din tröstande hand vilande över mig och jag känner din trygghet och din värme även nu, mamma. ❤

Idag skrev jag en dikt till din dödsannons, mamma och jag tror du skulle godkänna den. Tänker att den beskriver lite om hur du var, jag lägger in den här;

Med utsträckt hand och ett hjärta i dur, du välkomnat alla, människa som djur. Med vyssjande famn och smekande hand, du tröstat oss alla ibland.

Sång och musik du delade glatt, alltid med humor du lockade till skratt. En stark själ, men spröd ändå, du levde ditt liv till fullo som få.

Din varma själ har nu lämnat vår jord, ditt skratt har nu tystnat för gott. Vi minns dina kramar och värmande ord, när du nu din vila har fått.

Du fattas oss.”

Leave a Reply

