HĂ€lsa · Mat

Bra mat i vardagen!

Ja, jag mĂ„ste ju Ă€ta Ă€ven om jag inte ens Ă€r speciellt hungrig just nu, men jag vet hur viktig kosten Ă€r och att ha en grund att stĂ„ pĂ„ för att kunna mĂ„ bra igen Ă€r A och O! SĂ„ varför inte Ă€ta sĂ„ bra jag kan! Jag köpte hem grytbitar och lagade en gryta a la gulasch som bĂ„de rĂ€ckte till lunch för mig och sen kvĂ€llsmat till hela familjen. Jag brynde först grytbitarna och lite purjolök och skalade sedan bĂ„de potatis och morötter som jag sedan delade och slog i, efter att jag hĂ€llt i vatten och mjölkfri havregrĂ€dde. 

Även paprika, körsbĂ€rstomater, bladspenat, buljongtĂ€rningar, (bĂ„de kött- och grönsaks), bovetemjöl, soya, senap, honung, salt, cayennepeppar, nejlika och timjan Ă„kte ner i grytan. 

Jag serverade grytan med bladspenat och körsbĂ€rstomater som sallad till, toppat med olja, casew -och valnötter. FĂ€rska blĂ„bĂ€r och hallon blev en god efterrĂ€tt till en god och nyttig lunch ! 👍

Leave a Reply

