Familj

Många tårar och saknad

Ja idag kom alla känslorna och saknaden efter mamma var enorm stundtals idag. Att kunna gråta och få sörja känns ändå bra. Som att det måste få komma. Man behöver få ge utlopp för känslorna som väller upp inom. Jag grät för att jag saknar dig så, mamma, men också för alla stunder du kämpat med din plågor som jag önskar du hade sluppit. Jag grät av medlidande och jag grät av ren och skär sorg och saknad efter dig, min fina, varma mamma som är borta nu. 

Aldrig mer kan jag krama dig och aldrig mer får jag skratta med dig för det gjorde du ofta när du mådde bra. Jag har dock lett mycket idag också. Lett åt fina minnen och åt bus och roligheter som du gjorde. Alltid en räv bakom örat eller ett skämt på lut. Sån var du, varma, goa mamma. 

Jag ska bära den delen med mig från dig, sinnet för humor. Jag beundrade den sidan hos dig och väljer att tro att jag ärvt en del av det. Jag ska plocka fram den sidan oftare och vårda den. Till minnet av dig, men för att det skulle göra mig mer till den människa jag vill vara och bli ihågkommen som. Som du var för mig. 

Godnatt igen lilla mamma, nu har du varit borta i nästan två dagar, men det känns som jag redan saknat dig mycket längre än så. 💕

Leave a Reply

