Familj · Hälsa

En bukett blommor 

Min man G har fått dra ett tungt lass här hemma under en tid eftersom jag gått på lågvarv och inte orkat nästan något eller mått bra. 

Han fixar med lämning och oftast hämtning på dagis, åker med Elton på hockey- och brottarträningar samt matcher eller cupper nästan varje helg medan jag kommer undan från alla såna uppdrag. Jag har dessutom bett honom hjälpa till mer med det praktiska och planering här hemma då jag insett att jag inte klarat det eftersom hjärnan inte fungerar som den brukar. Sånt (att ha struktur och ordning) har ju tidigare varit mitt paradnummer och det jag varit bra på, men med en bränd hjärna fungerar inte sånt längre och jag har fått ta hjälp även med det. 

Nu, efter månader av mer eller mindre jobbiga perioder så börjar jag äntligen de sista dagarna känna mig mer stabil, känner mig hyfsad utvilad när jag vaknar och tycker tillochmed att vissa saker känns roliga och motiverande. Skönt att det verkar gå åt rätt håll! Äntligen! Det gäller väl bara att skynda långsamt nu bara. Inte ta för stora kliv eller ha för bråttom! 

G märker av skillnaden och är såklart glad och lättad över att jag verkar må bättre och igårkväll kom han hem med en bukett liljor till mig. 💕 

Leave a Reply

