Hälsa · Träning

Återhämtning och rehab 

Något jag lärt mig nu 4 år efter min nackskada är hur oerhört viktig rehab- och återhämtningsträningen verkligen är. Jag behöver rehabträna nacken 3-4 gånger i veckan för att jag ska slippa ha ont, men när jag gör det så slipper jag värken! 

Återhämtningsträningen består i mjuka rörelseövningar och stretch. Det är viktigt att det bara är mycket lätta styrkeövningar så att de små musklerna får jobba! 

Om man tar i för mycket så missar man den ack så viktiga träningen för de minsta musklerna, de är dom man behöver hålla vid liv för att slippa ha ont. 

2 thoughts on “Återhämtning och rehab 

  1. Hej,

    Jag läste att du för 2 år sedan gick till Kari Kokko och upplevde aha-känsla. Har det hjälpt dig och tycker du att du blivit bättre? Jag var där förra veckan och han sa väldigt liknande saker till mig och vill se om det kan bli så bra som han säger. Går du till honom fortfarande?

    Tacksam för svar!

    /Malin

    Like

    1. Hej Malin. Jag slutade ta hans droppar när jag blev gravid och sedan har jag inte tagit upp det igen, men jag blev bättre under de första månaderna sin jag tog dropparna. Jag fick ett bakslag när jag åt en antibiotika-kur. Sen blev magen helt utslagen, Kari inte alls nöjd när han fick veta det och berättade att han istället kunde ha gett mig ett alternativ till antibiotikan istället om jag bara hade ringt. Bra att veta kanske! Magen blev som sagt bättre under tiden jag gick där, men för att helt komma till rätta med mina problem hade jag nog behövt äta dropparna under lite längre tid för att helt kunna ge ett bra svar. Dock funderar jag på att boka en tid för att börja gå hos honom igen så jag tror att han är kompetent och det han sa stämde ju mycket väl. Lycka till. Hoppas du blir hjälpt.

      Like

Leave a Reply

