Arbete · Hälsa

En förmiddag på jobbet

Idag har jag varit på jobbet en halv dag. Bara på besök och bara för att delta på en Demo för ett nytt verktyg som ska implementeras och som jag kommer använda. Så det blev en trevlig förmiddag med småprat med kollegor, kaffe och ett föredrag, sen åkte jag hem igen. En lagom dos av jobbet för nu.

Jag ska dock tillbaka snart igen för en heldagsutbildning, men det känns lagom att ta små steg tillbaka till arbetslivet igen. Känns ju skönt att vara hemma nu när man blivit van det, även om det var roligt att träffa några kollegor.

Väl hemma igen har jag och Mille lekt och ätit, busat lite mer, hämtat Elton, ätit mellis tillsammans, kollat på TV, läst böcker, ätit igen, så kom pappa hem och sen åt vi igen (gör vi inget annat?) och snart var det dags för ny blöja, pyjamas och välling och så sov Mille redan klockan halvsju ikväll. Det har aldrig hänt för och jag misstänker att han kommer vakna inatt och ha sovit klart då!

Kanske vore smart att lägga mig själv tidigt så jag orkar gå upp och vara vaken med honom inatt… Jag är faktiskt riktigt trött själv och några timmars extra sömn skulle nog behövas. Utropet “-Oj, är du trött, mamma?” sagt av Elton ikväll säger väl allt!

sandbacka park

Leave a Reply

