Familj · Hälsa · Träning

Att tänka positivt 

 Det är inte så jädra lätt alla gånger! 

Jag har tränat styrka/balans och stabilisering för mina onda knän och bäcken sen i höstas. Jag har haft mycket ont i fogarna efter förlossningen och kunde inte gå mer än ett par hundra meter innan jag fick ont till en början. Jag började då gå hos en sjukgymnast för träning av bäcken och fogar och sen köpte jag red cord till vårt gym och har fortsatt träningen. 

Sen var jag med på en mammaträning i somras då vi sakta, men noggrant byggde upp kroppen igen efter förlossningen. Efter det var jag med och körde Bootcamp i höstas och sen har jag fortsatt min träning och idag tog jag en premiär-joggingtur.

Jag har längtat och haft som mål att kunna vara med på Vårtuset i Gävle den 16:e maj. Nu vette fan om det kommer gå! Det gick inte så bra på joggingturen nämligen och jag fick ont i båda knäna vid första stegen. Jag kunde knappast ha varit mer försiktig eller noggran. 

Jag började idag med att jogga försiktigt i 1 min och sedan gick jag i 1 min, joggade sedan i 2 min, gick 1 min och joggade 2 min och upprepade detta igen. Så totalt bara 7 minuters sakta jogg, men jag fick ont i knäna och ena knät blev vätskefyllt efteråt. 😳😪 Jag hade tänkt köpa nya joggingskor, men det känns ju helt onödigt nu!

 
Så hur ska jag nu vrida på detta för att tänka positivt…? Jao, jag kan ju se det som en vinst att ens kunna jogga i 7 minuter… Det kunde jag inte för 6 månader sedan! 

Igår tog jag en 55-minuters promenad och även om jag inte gick så väldans fort så kunde jag ju som sagt inte ens gå 200 meter utan att få ont för ett år sedan!

Ja, jag får välja att acceptera läget som det är och ta det härifrån. Nu kan det väl bara bli bättre!? Eller? Jo, jag väljer att tro det!

Leave a Reply

