Hälsa · Mat

Magsjuka in the house

Jo, det var nog magsjuka som Mille hade ändå. Igår låg jag däckad hela dagen i illamående och en fruktansvärd huvudvärk. Jag kunde inte äta mer än lite blåbär och blåbärssoppa, men det blev inte kvar så länge i min mage!

Naturlig viktnedgång med ett dygn utan mat blev det och idag har jag fått äta små mål och försiktigt för att magen inte ska bli upprörd igen. Inatt var det Eltons tur då han kräktes! Så nu är det karantän här hemma och både jag, Elton och Mille får äta snäll kost för magen ett tag. George verkar klara sig bra och ha en mage av stål för han blir sällan sjuk.

Inget ont som inte för något gott med sig dock. Jag har ju inte skött min kost så bra den sista tiden så detta känns som ett startskott till att “göra om och göra rätt”. Nu är jag tvingad till att äta bra mat för magen klarar inget annat och det kan ju bli en nystart till att äta sunt och så lägger jag på bra träning ovanpå det så blir det nog jättebra till sist.

 

Leave a Reply

