Hälsa · Mat

Laktos- och glutenfritt!

Jag äter laktos- och glutenfritt i så stor utsträckning jag kan för jag mår bättre av det. Jag undviker också socker så gott det går, men det är svårare då det ju nästan är socker i allt! 

Frukostarna tycker jag är enklast att få till goda och bra. Ofta äter jag sojayogurt med laktosfri kvarg som jag har bär och frukt och nötter i. Det blir lite socker från både frukterna och kvargen, men inte så mycket och fruktsocker är ett bättre alternativ. 

Så här såg min frukosttallrik ut i morse; 

 
Blåbär, kiwi och passionsfrukt samt en frömix av linfrö, solrosfrön och pumpakärnor, sant hasselnötter blev ingredienserna i dagens yogurt- och kvargtallrik! 

Gott och bra för min mage. #glutenfritt #laktosfritt

Leave a Reply

