Familj

Det blev en bra dag

“-Mamma, kan du mäta min fingervirkning?” Den frågan väcktes jag av i morse klockan 7:00. Det var Elton som ivrigt ville få besked om hur många meter han nu lyckas virka på garnet som han fått av mig igår. Det var något han önskat få eftersom de fingervirkat på skolan och det tyckte han var kul!

Ett härligt sätt att vakna på även om jag gärna hade sovit lite längre. Dock hade jag då sovit hela natten och bara vaknat när George och Mille gick ner redan strax efter 5:00, men sedan somnade jag om igen. 

Jo, George sov med Mille även inatt så jag fått sova en hel natt igen och det hjälper absolut. Jag har haft mycket mer ork idag och mått bra. Vi har haft besök både av Eltons farfar och Marit som kom en sväng på fika och sen kom även brorsan Kevin hit redan vid lunch och stannade ända tills ikväll och det var så roligt. 

Vi har påskpysslat också, jag och Elton. Vi har både målat ägg, marmorerat ägg och gjort mosaik-ägg, samt pyntat påskriset. Det kanske man enligt traditionen borde ha gjort redan igår, men vi gjorde det idag och det verkade gå bra det med! 

Jo, påskharen skuttade snabbt förbi här också i morse och lämnade godisfyllda påskägg i trädgården som Elton hittade. Det bör man tydligen enligt traditioner göra i morgon, men vi är inte så nogräknade här. Och inte påskharen heller verkar det som! 😃 

 Två ägg som jag målat…

Leave a Reply

