Familj

En riktig busunge!

Mille är världens gladaste, men också busigaste unge! Han blev 11 månader för några dagar sedan och det är full fart här hemma hela tiden.  

 Idag har han hunnit med att äta diskmedel (!), nästan fått tag i knivar i en låda (!) och ätit sot ur öppna spisen! 

Jo, visst ska han inte ens ha chansen att få tag i dessa saker och jag har faktiskt tagit bort allt farligt nu. Vanligtvis så har vi skåpen låsta, men just idag hade jag inte gjort det och det såg han minsann den lilla busungen. 

När jag läste på affischen om hur (om) diskmedel var farligt så hann han alltså öppna lådan med knivarna. Men som sagt, nu är allt bortplockat och även om jag glömmer att låsa igen så finns inget farligt att hitta! (Och nej, i små mängder var inte handdiskmedel farligt!)

Nu när Elton kommit hem så har Mille  attackerat honom konstant genom att kasta sig över honom, skrika, dra i håret och bita där han kommer åt. Elton har fullt upp att värja sig och ibland får jag trösta storebror som får ett bett av Mille. När man säger åt Mille så skrattar han bara. En riktig busunge!!

Leave a Reply

