Familj · Hälsa

Man är väl bara människa?

Åh, i vissa perioder känns allt mer motigt än annars! Det är en sådan period nu! 

I vanliga fall fall skulle jag inte reagera eller bry mig, men just nu blir varenda småsak så förstorad och jobbig. 

Igår började inte vår dag bra alls. För det första hade jag mycket mer ont i nacken och ryggen än vanligt och jag kände mig sliten. 

När jag bytte blöja på Mille så sparkade han och sprattlade som han nästan alltid gör, men mitt tålamod var sämre och ryggen värker av att vrida och vända på den lilla envisa tungviktaren som gjorde allt han kunde för att slippa ligga stilla. Suck och stön, men till slut var det klart. 

Väl nere så gick jag och fixade min frukosttallrik, men hela tiden med Mille klistrad vid mina ben gnällandes och gråtandes. Jag ställde därför min tallrik på rumsbordet för att göra välling till Mille, men S Å K L A R T hade han lagt beslag på min tallrik och kladdat runt på sig själv, mattan, soffan och hela bordet! AAAAHRG!!! 

Jag blev tokig och tappade tålamodet och gråtskrek “-Neeeeeej” åt kaoset! Jag lyfte bort Mille och gick för att hämta en trasa, men snabb som han är var han redan tillbaka vid bordet när jag kom tillbaka. 

Därför satte jag honom i lekrummet och stängde dörren medan jag torkade upp och lugnade mig. Han blev såklart ledsen av att bli instängd så jag skyndade mig (med rätt så dåligt samvete) att öppna och trösta honom. 

Som tur är verkar han inte vara speciellt långsint av sig, utan han blev snabbt på bra humör igen och kanske framförallt glad över att få sin välling till slut! Jag däremot kämpade med mitt dåliga samvete en stund, men lugnade mig snart och tänkte att det nog inte var någon fara.  

 Mitt lilla hjärta som sätter mammas tålamod på prov ibland.  

Leave a Reply

