Hälsa · Träning

Träningsstatistik

  Jag har reggat all min träning främst på två olika siter sen 2007. Dels på jogg.se, men de senaste åren har jag använt funbeat.se

Jag som älskar statistik tycker ju om att jämföra och kolla på siffror och har gjort en avstämning för de första 14 dagarna på året för alla dessa år. 

Jag kan så konstatera att antal timmars träning under de två första veckor per år ser ut som följer:

  • 2008: 2h 35 min
  • 2009: 2h 42 min
  • 2012: 7h 04 min
  • 2013: 3h 35 min
  • 2014: 3h 17 min
  • 2015: 2h (gravid i 7:e mån)
  • 2016: 5h 34 min

Så detta år har fått en bra start om man ser mängden tid jag redan lagt ner på träning. 

Jag har haft ont i min nacke den sista tiden och anledningen är att jag burit på Mille mycket då han varit väldigt mycket sjuk den sista tiden. Det har gjort att jag är tvungen att träna för att hålla nacken och kroppen så stark jag kan. 

Jag har också ett viktmål som inte är så långt borta nu och det sporrar ju också till träning. Det vore kul att få checka av det som avklarat, men det är inte det huvudsakliga målet. Det viktiga är att kroppen fungerar, att jag inte har ont utan känner mig stark, samt att jag tränar för att kroppen ska hålla länge.
Om man ser till den totala mängden träning varje år ser det ut såhär;

  • 2010:2 dagar, 6 h, 21 min (74 pass)
  • 2011:5 dagar, 13 h, 15 min (142 pass)
  • 2012:6 dagar,15h,43 min. (208 pass)
  • 2013:7 dagar,12h,14 min (179 pass)
  • 2014:3 dagar,21h  (107 pass)
  • 2015:4 dagar,12 h (260 pass)

//Träningstaggad och ser fram emot ett nytt och bra träningsår!

Leave a Reply

