Familj · Hälsa

2016 började med magsjuka!

Mille var otröstligt ledsen igår eftermiddag och kväll och vi kunde inte riktigt hitta orsaken. 

Något febrig var han och verkade få ont i skov då han grät och grät för att sedan bli lugn ett tag. Han fick alvedon och mjölkersättning och somnade ett tag, men vaknade igen och då började allt om. 

Han somnade dock strax efter tio och jag la honom i sängen bredvid mig för att ha bättre koll på honom. Halvtvå vaknade jag av att han var ledsen och då hade febern kommit tillbaka igen. Jag gick ner med honom och bäddade åt honom med en filt på mattan på golvet(!) medan jag ordnade mer flaskmat och alvedon. 

Precis när jag satt mig tillrätta och skulle ge honom flaskan så började han hulka! Jag halvsprang med honom in till badrummet och hann precis in i duschen innan första kräkan kom. Jaha, var orsaken till hans beteende hittad. Magsjuka! 

Det var ju också ett sätt att inleda det nya året på! Nu sitter jag nere i fotöljen med en sovande Mille i famnen. Jag vill inte lägga mig i sängen med risk att han kräks i den och det är väl bara frågan om när och inte om han kommer kräkas igen!

George, som sovit inne med Elton, har varit ner och skurat upp i duschen efter oss och sen servat mig med fotpall, en extra kudde osv i fotöljen har sen gått och lagt sig igen. Han får byta av mig fram åt morgonkvisten. Man får turas om för att orka!

Jag minns Eltons första magsjuka. Han var nog i samma ålder ungefär, men han lyckades kräkas ner hela sin säng och hela vardagsrumsgolvet med sina kaskadspyor.😳

Jag är tacksam över att Mille inte går i sin storebrors fotspår vad gäller den saken utan faktiskt väntade tills jag hann in i duschen! En får tacke! 

Leave a Reply

