Hälsa

Två bakslag med nacken 

Två av de tre sista besöken hos min sjukgymnast har inte gått så bra som de brukar. Första gången av dessa fick jag hemmaövningar som tyvärr provocerade nacken så den blev sämre och sist jag var där fick jag dessutom en behandling som gjorde det hela än värre. 

Sjukgymnasten konstaterade, när jag var där igen i torsdags, att han troligtvis förväxlat en nerv i kläm mot en irriterad ledkapsel. Så behandlingen han gett mig förvärrade den redan irriterade ledkapseln. 

Jag fick således bara laserbehandling i torsdags och i läxa att börja göra mina nackövningar igen. Jag  har inte gjort dom på två veckor eftersom jag haft så ont, men nu ska jag köra igång med dom igen!

Håller tummarna för att det blir bättre snart för det är inte kul med denna värk! 

Leave a Reply

