Hälsa · Mat · Träning

Ett tufft träningspass

  Igårkväll åkte jag in till Gävle för att vara med på det 4:e boot camp passet. 

Jag åkte trots att jag hade ett skov av besvärlig IBS mage och trots att det regnat hela dagen och det var blött i marken. Jag åkte för det brukar vara så skönt när man väl är på plats en sådan gång och man känner sig nöjd att man åkte ändå. 

Jo, jag känner mig otroligt nöjd med att jag åkte in och genomförde hela passet utan att maska, men det var en pärs hela långa timmen. All min kraft var borta och jag har inte varit så slut på länge. Inget flås och ingen energi till prestation fanns och jag kände mig så vansinnigt tömd på kraft. Det var en lång pina!

Det är en sån otrolig skillnad när min mage fungerar mot för när den är så kass som den var igår, det märks verkligen att all energi då går till magen (och till att överleva!). 

Anledningen till att magen var ur form igår var att jag åt spagetti och köttfärssås 2 timmar innan träning. Pasta i sig är aldrig bra för min mage och tillsammans med köttfärssås (som är stekt och dessutom innehållet grädde), funkade inte alls igår. Ibland går det bra, men alltså inte igår. 

Så trött är jag på min mage och vi pratade om detta igår när jag kom hem och bestämde att från och med nästa vecka kommer jag gå på eget matschema- anpassar till vad min mage tål- så får George ansvara för mat till honom och Elton. Jag VET ju vad jag kan äta, men ofta gör jag mat som jag inte tål för att det ska bli enklast för oss alla. Slut på det nu. Det känns skönt! 

Så nu har jag varit på botten när det gäller matbesvär och träning så det kan bara gå uppåt nu! 💪

Leave a Reply

