Familj · Hälsa · Mat · Roligheter

Måndagsmåsten

Måndag idag och jag har en hel del att göra på min lista. Jo, jag är en tragisk list-människa som skriver listor för varje dag! “Herregud, hur dåligt minne får man ha?”, kan jag tänka ibland, men det hjälper mig att veta vad jag ska göra och i vilken ordning så jag håller mig till den taktiken för den fungerar hyfsat bra de flesta dagar.

  • Planera mat i veckan
  • Handla
  • Ta ut pengar till Bootcamp
  • Åka på Bootcamp
  • Läsa med Elton

Så nu vet jag vad jag ska syssla med idag  – förutom att ta hand om Mille, hämta Elton på skolan, laga mat, plocka och städa lite här hemma och ikväll läsa läs-läxan med Elton, men det är sånt som går på rutin (de felsta dagar iaf).

Jag har för övrigt en förjävlig träningsvärk i kroppen idag så det passar ju fantastiskt dåligt med att starta Bootcamp ikväll då min kropp redan skriker av sargade muskler. Det är resultatet efter att ha kört några riktigt bra gympass på vardera 1 timme både i förrgår och dagen innan dess. Men “pain is temporary, glory is forver” som är mitt motto när det gäller träning så det är ju bara att bita ihop och låtsas att man njuter av smärta!

Den här veckan är rätt “knökad” av saker att göra måste jag säga, lite mer än vanligt faktiskt, men det mesta är roliga saker. Det är bara att ta en dag i taget och inte stressa upp sig i onödan, det mår ingen bättre av…

Måndag: Bootcamp
Tisdag: BVC, ut och äta
Onsdag: Norrgårdarna hela dagen
Torsdag: Till jobbet?, städdag, Bootcamp
Fredag: George fyller år
Lördag: Fotbollscup hela dagen
Söndag: Får hjälp att dra och fixa elen i vardagsrummet

Så, det blir en roligt och aktivitetsfylld vecka som jag ser fram emot. Nu är det bäst att ta tag i “att-göra” listan för dagen om det ska bli nått gjort! Ha en fin måndag!

todo list

Leave a Reply

