Film · Hälsa · Träning

Tabata!

I förmiddags körde jag ett bra träningspass i gymmet! Det blev tabata-intervaller med en massa olika övningar.  

 Tabata-intervaller är när man kör en övning såhär; 20 sek träning, 10 sek vila och sen upprepas det i 8 intervaller innan man är klar med den övningen. Det tar alltså 4 minuter totalt per övning. 

Jag brukar ha en timer på ringning och ta 1 minutes vila mellan varje ny övning och på det viset hann jag med 10 olika övningar på 50 minuter. Dessa var:

  1. Armhävningar 
  2. Frivändningar med hantlar
  3. Kettlebell grundsving 
  4. Flytta vikt från sida till sida sittande 
  5. Sidoplankan
  6. Slag på boxsäck
  7. Bulgariska utfall
  8. Jägarvila
  9. Benböj
  10. Rodddrag i red cord

Några av övningarna filmade jag och här kan den som vill se övningarna 7, 4 och 10.

Efter träningen blev det en god och rätt nyttig lunch; lax, kokta morötter, haloumi, tomater och till det hemkokt saft på egna röda vinbär.  

 Så nu har jag samlat “duktighets-poäng” som räcker minst hela veckan ut! 😋

Leave a Reply

