Familj · Hälsa

Ny dag, nya möjligheter 

Nej, jag ska inte jobba idag som många andra. Jag är ju föräldrarledig ett tag till…

Så jag har sovit i stugan och börjar denna varma och soliga måndag med kaffe på trappan… 

 En kan inte klaga..

George och jag har turats om att ha Mille inatt, det pga att jag fått så extremt lite sömn tre nätter i rad och var igår så sliten att jag såg dubbelt! 

George skulle ta hela natten med Mille egentligen, men klockan 3.00 tassade jag in i stugan där dom två sov och sa att vi lika gärna kunde byta för jag kunde ändå inte sova. 

Jag hade då legat vaken i en timme och funderat på mamma och pappa och framtiden i Norrgårdarna eller inte! Jag drömde att jag hittade mamma i en bil oförmögen att ta sig ur och där hade hon suttit länge och grät och grät. När jag bar ut henne var hon lätt som en fjäder och det är ju tyvärr också sanningen. 

Jag vaknade och låg sedan och grubblade på hur vi ska ordna så de får det lite bättre i vinter. Det är nog dags för lite förändring för dom nu så de kan få ett lite mer drägligt liv nu. Jag åker upp dit om några dagar och då får vi göra en plan. 

2 thoughts on “Ny dag, nya möjligheter 

  1. God morgon Annelie! Läste om din pappa och hur han har behandlats där fruktansvärt!!!! Anmäl tycker jag. Att sjuksköterskan och personal tagit eget beslut att ta bort cortisonet är ju allvarligt för läkarens ordinering av medicin måste de ju göra. Förstår att du ej känner trygghet med hans vård. Skulle också vara livrädd om det hade varit min förälder. Hoppas din pappa snart blir bra. Men ligg på och hoppas det kommer en mer kompetent läkare idag på VARDAGEN!!!! Jag delade ditt inlägg om vården på Facebook för fler bör få upp ögonen för detta. Jag skrev ej ditt namn utan anonymt såklart. Ha en fin dag ❤

    Like

    1. Tack för din omtanke. Ja, alltför många gånger blir man besviken och misstänksam mot vården- eller ickevården som mina gamla föräldrar fått! Förstår att resursbristen oftast är anledningen till detta, men tycker ofta man nonchalerar äldre för att de är just äldre. Mycket trist att se. Det räcker liksom inte med deras eget lidande när de inte mår bra, utan de blir liksom tagna i sista hand eller ges lite halvdan vård. Hoppas nu att pappa mår bättre och kan komma hem så ska vi ordna med lite bättre boende åt de båda innan vintern.

      Like

Leave a Reply

