Graviditet · Hälsa · Träning

Träning ger resultat!

Idag tränade vi vårt 7:e pass (av totalt 16) med mammagruppen i Bolongern och det var dags för halvtidstester. Alla mammor hade förbättrat resultatet, både stabilitet/styrka i höft/bäcken samt att alla hade minskat glipan mellan magmusklerna! (Diastas) Grymt ju! 

Målet är att helt få bort glipan mellan magmusklerna och den sista gången vi ses ska det kollas! Det känns ju roligt att redan kunna se resultat och jag ska göra vad jag kan för att klara det målet. 

Vi får hemläxa att göra varje dag och hemläxan just nu är;

  1. Minst två promenader om dagen a 20 min
  2. Övningen “Hunden” med benet sträckt rakt bak och sedan pulsa 3 ggr rakt upp, 2 x 10 per ben
  3. Övningen hunden igen, men denna gången med benet böjt och pulsa ut åt sidan och uppåt 3 ggr per repetition, 2 x 10 per ben
  4. Sedan fick vissa även “musslan” att träna lite extra på, lite mer på den svaga sidan. 
  5. Jag kommer även köra plankan som en extraövning också, för att det är den övningen som gett mig bäst resultat, jag kör då 8 intervaller a 20 sek.
  6. Sist också höga rodddrag, 2 x 10 st

 
Man kan ju inte klaga på platsen där vi tränar för det är ju väldigt vackert i Boloungern och vädret har hittills varit så bra varje gång vi tränat (peppar, peppar)!

Leave a Reply

