Hälsa · Träning

Träning och min kropp

I fredags skulle jag ha varit till min sjukymnast, men jag avbokade det eftersom jag inte alls kunnat träna någon redcord sen måndagen då jag var till honom sist, samt att jag haft så ont i kroppen efter de övningarna, samt träningen med vår PT och mammagruppträningen. Så jag avbokade som sagt fredagens inbokade träning med honom och har dessutom vilat helt från träning i helgen. Jag har varken gjort några redcord övningar eller de övningar vi fått i hemläxa på mammagruppträningen.

Idag träffades vi i mammagruppen för tredje gången och jag tror jag gjorde rätt som vilat för idag kändes det bättre och jag hade inte lika ont i knät som sist. Dock behöver jag nu göra min hemläxa från vår PT annars kommer jag halka efter de andra, samt att jag planerar att göra mina redcord övningar både ikväll och i morrn för på onsdag ska jag tillbaka till sjukgymnasten igen och då behöver vi utvärdera om övningarna varit bra eller inte.

Lagom brukar ju vara bäst och jag tror det blev lite för tufft förra veckan och jag märker att jag ännu har långt kvar till en fungerande och stark kropp.

Hemläxan som vi fick denna gång ifrån PT’n var att vi ska göra två övninigar av “Hunden” (stå på alla fyra och 1. lyfta benet rakt bak samt 2 hålla benet böjt och lyfta upp åt sidan, alla övningar 3 x 10 gånger) samt att vi ska göra knipövningar tre gånger om dagen. Det var något mer vi också skulle göra, men det har jag glömt! 😳*amningshjärna*

Vi ses ju igen på onsdag så då får han påminna mig om vad det var för övning jag glömt så får jag väl göra några extra straffövningar då. Som en av deltagarna idag som sa att hon var tvungen göra några straffövningar av “Musslan“, eller som hon sa, “Jag måste nog straff-mussla lite”!

musslan

http://www.mamimami.se/dagens-ovning-musslan

Leave a Reply

