Familj · Roligheter

En snurrig dag! 

 Så här söt blir man iklädd sin fina solhatt. Eftersom solen sken på oss i morse när vi traskade iväg till IKEA för en brunch så fick Mille ha den fina solhatten på sig. Dock sket det sig senare – både med sol och brunch!

Solen bara stack ut näsan och lurades som den brukar göra den sista tiden så det var väl ingen större överraskning,  desto mer förvånad blev jag dock när jag insåg att min vän som jag skulle bruncha med faktiskt hade skrivit LUNCH och inte BRUNCH och jag förstod då varför hon inte verkade ha specielt bråttom till IKEA trots att brunchen strax stängde.

Så istället för att halvspringa mot IKEA kunde jag då vända och invänta min vän att hon skulle komma hem till oss så vi sedan istället kunde slå följe till IKEA i lagom tempo. Så inställda på en IKEA lunch var vi nöjda och glada och hungriga! Dock kom vi inte längre än precis fram till Köpis innan hennes telefon ringde och vi blev tvungen att gå tillbaka direkt då hennes son just blivit sjuk och var tvungen hänmtas ifrån sommarlägret! Så tillbaka hem igen för att försöka lite senare på dagen bara sonen var hem-hämtad och mådde bra.

Så – lite senare och tredje gången gillt kunde vi till slut gå till IKEA igen för att äta vår lunch, men när vi kom dit var det knökfullt av folk så vi beslöt oss för att gå en runda inne på IKEA först (jobbigt, men “somebody has to do it“) och när vi väl gått en runda så hade kön minskat så vi beslöt oss för att ta plats. Lunchen smakade bra och vi kunde till slut konstatera att (efter många om och men och missförstånd och upprepade försök) vi till slut fått i oss lite mat!

Leave a Reply

