Familj · Hälsa

Så mycket ond, bråd död!

Vad är det som händer just nu? Så många tragiska olyckor eller öden som drabbar fina, unga, oskyldiga människor just nu! Jag blir alldeles förtvivlad och får torka tårar som rinner nästan varje dag av sorg av olika hemska livsöden. 

Först min fina vän som nyligen förlorade sin kamp emot cancern och begravs i veckan.  Sen Lisa Holms fruktansvärda öde där de värsta farhågorna besannades igår. 

En bekant som nyligen tog sitt liv till sin familjs stora sorg och oförståelse är också något som finns i mina tankar!

Magnus Härenstam förlorade även han sin kamp emot cancern igår och idag läser jag om en liten pojke i trakterna som så tragiskt dog igår i en hemsk olyckshändelse.

Min faster gick bort för snart två veckor sedan, ungefär samtidigt som jag fick reda på att även en släkting drabbats av cancer. 

Ifjol förlorare “Torparn”, (en välkänd profil i hela häst-Sverige tillika vän till familjen) sin kamp emot cancern och även det berörde mig starkt. Två av mina vänner förlorade båda sina föräldrar i kampen emot cancer på kort tid för inte så länge sedan. Det finns så många exempel… Så mycket död, så mycket sorg…

Ilska och maktlöshet känner jag för den där jävla förbannade Cancern som tar oskyldiga offer! Sorg för fruktansvärda olyckor och att livet tar slut och ilska över hemska, sjuka människor som tar andras liv! 

Livet kommer ta slut en dag, det är ett faktum som är ofrånkomligt! Dock förutsätter jag att det sker när jag är gammal och att jag och min familj har fått leva våra liv friska och utan tragiska olyckor, så när döden drabbar människor så plötsligt, alldeles för tidigt, i en förlust mot Cancer eller andra sjukdomar så känns det bara så orättvist och skrämmande att inte veta när eller om eller VEM som drabbas härnäst! 

Visst blir jag rädd av tanken att det kan drabba vem som helst, men om man ska försöka vända all denna sorg till något värdefullt och betydelsefullt så blir det väl att jag får perspektiv

Jag tvingas förstå att jag inte kan ta livet och hälsan för givet utan att jag nog måste vara tacksam för varje dag jag och min familj får må bra. Jag påmins om att inte skjuta upp, att inte bli arg och sur över småsaker och att minnas vad som är viktigt EGENTLIGEN!!!

Såklart kan man inte ständigt gå omkring och leva i nuet och vara så jävla tacksam för allt hela tiden, men allt detta blir ändå en hjälp för mig att försöka bli och vara en bättre människa. 

Det är min skyldighet att ta vara på livet, för så många fråntas den chansen alldeles för tidigt… 

 

Leave a Reply

