Familj · Hälsa

Efter sol kommer regn. 

Om gårdagen började ovanligt bra och dagen sedan blev solig och härlig så har den börjat på helt motsatt sätt idag! Dessutom regnar det ute. 

Allt gick bra fram till 3.10, men då vaknade jag av att Elton ropade på mig så jag sprang dit. Han hade drömt mardröm så jag fick lägga mig där med honom en stund så han kunde somna om. Sen smög jag tillbaka och ner i sängen igen. 

Jag hann inte somna för 3.30 vaknade Mille och var hungrig. När han hade ätit så var klockan 4.10. Jag la mig för att somna om, men hann inte det nu heller för jag hörde hur Elton sprang upp på toaletten och kräktes. Jag sprang upp igen och in till honom. Efter att jag tvättat, torkat av honom och tröstat ville han sova inne hos mig. 

Vi hann väl slumra en stund innan det var dags för honom att kräkas igen. Efteråt ville han inte lägga sig mer för han hann inte in på toan utan kräktes en gång på golvet och var rädd för att det skulle bli så igen. 

Jag torkade upp det och hjälpte honom att tvätta av sig igen och sen la han sig i dagbädden istället. Det är närmare toaletten. Jag hämtade dessutom en hink, vatten, papper och hans kudde och täcke så la han sig och vilade där. En gång till fick jag springa upp till honom när han blev dålig, men sen somnade han och sov till 7.30. 

Men det gjorde inte Mille! Klockan 5.30 var han hungrig och åt till strax efter 6.00 och sen åt han igen klockan 7.00 och efter det blev han pigg och ville gå upp. Det blev inte många minuters sömn denna natt!

Vi gick ner och jag bytte blöja och satte på nya kläder eftersom han kräkts ner sin pyjamas. Precis när jag tvättat och torkat honom helt ren så kräktes han ner de nya kläderna så jag fick byta dom också. Då kissade han på mig och på golvet! Det blev till att tvätta och torka honom igen innan det blev klart. 

Jag gick och duschade och sen ställde jag en kopp kaffe i mikron, men innan jag hann hämta den vaknade Elton igen och mådde dåligt. Han hade försökt kräkas, men det kom inget. 

Jag bäddade ner honom i soffan nere, hämtade täcket, kudden, vatten, papper och hinken. Hämtade sen kaffet lagom till Mille ville äta igen. 

Så nu sitter jag med en halvt sovande, halvt ätande Mille i famnen, en kräksjuk Elton bredvid oss och kaffet utom räckhåll. 😰 

Just det, när jag väl sov drömde jag mardrömmar också glömde jag säga. 😩
Vilken start på dagen!

Leave a Reply

