Hälsa · Inredning · Roligheter · Träning

Träningsredskap, dyrt eller inte?

Idag åkte jag till XXL för att inhandla lite träningsredskap till hemmagymmet. Jag åkte därifrån utan att ha köpt något alls. Anledning: det var för dyrt! Enligt mig alltså!

Jag tror jag kan lösa det på annat sätt nämligen. Det billigaste Redcord-setet som finns att köpa kostar 1099kr!! Då ingår upphängningsanordning och öglor för händerna. Om man istället köper en egen upphängningsanordning, på tex Jula, samt vanligt rep och sedan köper till öglor så kommer det istället landa på ca 300kr och kommer ändå kunna göra samma typ av träning. Mycket bättre!!! 

Samma sak med den step-up bräda jag tänkte köpa. Den kostade 599kr!!! Då kom jag på att våra gamla bildäck uppfyller samma funktion – och är gratis eftersom vi redan har dom! 

Perfekt! 

 Så nu ska jag gå ut i garaget och släpa in lite gamla däck in i gymmet så vi kan träna triceps-dips där ikväll! Perfekt juh!!!

Leave a Reply

