Hälsa

Det gör ont

Det bekymrar mig att jag har så ont i min kropp. Jag får ont i ljumsken och höften och i mina knän och svank och i nacken och jag blir yr. Allt detta av att gå i väldigt sakta gemak och bara efter några hundra meter. 

Idag testade jag att gå lite längre än jag brukar för att se om jag överhuvudtaget ens ska inbilla mig att jag ska kunna vara med på vårruset på måndag, men mina farhågor kunde besannas och det kommer inte gynna mig det minsta att ens gå sakta de 5 km som krävs. 

Idag gick jag inte ens 3,5 km men fick ändå så ont att jag knappt höll krypfart på vägen hem. Yrseln kommer efter ett tag och det beror på nacken för jag känner att det börjar pulsera i nacken och sedan försämras synen. 

Hopplöst är ordet. 

På måndag ska jag till en sjukgymnast och på tisdag ska jag träffa en PT för konsultation angående hur jag ska träna för att slippa ha ont i kroppen och bygga upp min kropp så sakteliga igen. Jag sätter min tillit och hopp till att det ska få mig att känna att detta ska gå att repa mig ifrån för just nu känns det piss! 
 

Är hemma efter promenaden nu, men sitter ute för att samla mig lite och sluta tycka synd om mig själv innan jag går in. 

Leave a Reply

