Familj · Hälsa · Inredning · Skola · Träning

Ännu en film

Mille pratar

Ovan finns en länk till ännu en film på Mille där han pratar lite.

Natten var bra. Vi somnade vid 22.00 och sen sov Mille till 03:30 innan han vaknade och vill äta. Med ett par extra sovtimmar mellan 7:30-9:30 fick vi totalt 8,5 timmes sömn och med det känner jag mig utvilad. 

Han är nybadad nu och äter innan han  sedan troligtvis somnar en stund. 
Klockan 14.00 hämtar vi Elton på skolan och sen ska jag träna igen när vi kommer hem. Jag har gjort det i två dagar nu och det känns fantastiskt skönt att vara i gång, även om det är mycket försiktigt. 

Jag har för avsikt att börja putsa fönster idag, men bara ett fönster om dagen. Annars kan jag få ont i nacken och det vill jag inte riskera. 

  

Hälsa · Roligheter · Träning

Nacken är bättre!

Igår spenderade jag 30 minuter inne på gymmet med träning och stretch för nacke och fogar/ljumskar och det verkar redan ha gett resultat. 

Jag är mycket bättre i nacken idag än vad jag varit på mycket länge och det har jag nog gårdagens träning att tacka för tror jag. Jag har iofs påbörjat en iprenkur pga min värk i höften och de kan såklart göra att värken i nacken också blir bättre (om jag har inflammation även där), men jag tror att träningen gjort den största skillnaden. 

Jag fokuserade på att träna baksida rygg för att få upp hållningen och det verkar ha gjort nytta! Eftersom jag får ont i mina höfter(fogar?) bara av att gå korta sträckor så stretchade jag höfter, ljumskar, rumpa och framsida lår också. Idag när jag hämtar Elton på skolan tänker jag mig att jag bör känna lite skillnad – till det bättre!

Planen nu är att göra denna procedur varje dag med träning och stretch direkt när jag hämtat Elton så hoppas jag på att bli bättre och bättre för att så småningom börja träna lite mer “på riktigt” med jogging och tuffare träning. Ska kroppen hålla så är det nog klokast att börja långsamt.  

 

Hälsa · Träning

Grymma tjejer!

Jag har just kommit in från gymmet och känner mig grymt träningstaggad. Ikväll tränade jag inte själv utan hittade på några övningar till ett par grymma grann-tjejer. De hade varit ute och sprungit intervaller först och kom sedan hem hit för att avsluta med lite styrka. 

Detta var övningarna de fick köra:

  • sidoplankan
  • plankan
  • sit-ups
  • rygglyft
  • päronboll (boxhandskar & mitsar) 
  • raka slag boxhandskar & mitsar)
  • kettlebells grundsving 
  • raka slag på säck
  • tricepsdips
  • hantlar Bicepscurls

Jag blev väldigt inspirerad och så fort mina fogar/ mitt bäcken är återställt ska jag haka på deras löpar- och styrkepass.  

 Idag blev det bara lite rörelseträning för nacken och lite stretch för fogarna för min egen del, men det var nog lagom. 

Familj · Hälsa

Bara ögon för sin mamma

Lilla Mille verkar vara en mycket lugn och harmonisk liten kille. Han är nöjd och glad nästan hela tiden och gråter mycket sällan. 

Inatt sov han dessutom mellan halvelva och halvsex och somnade sen om och sov till halvåtta igen. Det gör att jag ju känner mig utvilad när jag vaknar och såna nätter är jag så tacksam för!

Sen har vi sämre nätter också och då är det inte lika roligt, men på det stora hela kan vi inte klaga då vi fått en lika glad och go och snäll kille som Elton och det vågade vi inte ens hoppas på!   

Djur · Familj · Hälsa

En bebis och två katter!

Det är mitt sällskap för dagen. Elton har åkt till farmor för att sova över där så jag blev själv med katterna och Mille. Jag ska inte anstränga mig allt för mycket utan mest bara vara inne. 

Vädret bjuder ju inte in till någon promenad heller så den pressen klarar jag mig också utan! 

Eftersom jag är en “list-människa” så har jag tagit för vana att skriva upp de saker jag vill få uträttade för dagen på en lista. Dels för att amningshjärnan gör att jag annars glömmer så lätt samt att jag också har en tendens att göra för mycket. Då hjäper det mig att ha en dags-lista som jag kan kolla på och checka av vartefter dagen går. Det passar mig utmärkt!