Graviditet · Hälsa

Allt bra med bebisen!

På ultraljudet kunde barnmorskan konstatera att allt såg jättebra ut med bebisen. Alla mått var normala och bäbisen var “normalstor” vilket ju var skönt att höra så det inte blivit någon jättebebis därinne!

Huvudorsaken till att göra ultraljudet i denna tidpunkt av graviditeten är för att kolla att moderkakan fungerar och mår bra berättade BM. Man kollar det genom att mäta mängden fostervatten och det såg bara bra ut kunde hon konstatera! Så skönt att få bebisen “friskförklarad” samt att allt annat såg bra ut. Sen får den väl komma när den kommer liksom! 

Hon undersökte mig också och berättade att jag var öppen 2 cm, men att min livmodertapp fortfarande var bakåtriktad. Den ska bli mjuk och vända sig framåt och sedan behöver jag vara 10 cm öppen innan någon bebis ska kunna komma ut. Dock hade det ju börjat hända lite nu. Igår gick den s.k. “Slemproppen” och barnmorskan sa också att nu när hon undersökt mig kan även det göra att det sätter fart. 

Jag tror nog att det blev så också för efter besöket har jag haft en molande, mer intensiv känsla och det har huggit till så jag skrikit till flera gånger så det verkar absolut som något händer i alla fall! 



Jag och kulan i väntrummet innan ultraljudet. 

One thought on “Allt bra med bebisen!

Leave a Reply

