Familj · Graviditet · Hälsa

Upp och ner med värkar. 

Jag har haft förvärkar som kommit och gått de senaste 6 dygnen nu. På samma sätt var det ju med Elton och då höll det på så i nio dygn. Då åkte vi till och med in två gånger, men bara för att få åka hem igen!

Inatt trodde jag dock att vi var nära att få åka in för värkarna kom så pass tätt och intensiteten i värkarna ökade markant. Dock avtog de igen efter 04.00-tiden. På förmiddagen har jag känt av några värkar men de har inte alls varit så starka eller intensiva, men framåt eftermiddagen tilltog det igen. Både till antalet och styrkan och stannade bara av i ungefär en timme mitt på dagen för att sedan komma tillbaka igen. 

De senaste timmarna har jag haft mellan 7-10 värkar i timmen och jag blir svettig pga värken av vissa av dom så även om det inte blir någon bäbis idag eller i morrn så närmar det sig då absolut! 

Spännande! Nervöst! Pirrigt! Härligt! Läskigt! Härliga tankar som “snart får vi träffa bäbisen” till jobbiga tankar som “åh, nej, nu är det snart dags att ha så där in-i-helvete ont igen, hur fan ska jag fixa det?” brottas i mitt huvud just nu. 



Snart är du här…

Leave a Reply

