Familj · Graviditet · Hälsa

Nejdå, ingen bäbis än.

Men magen är stor nog för att spricka snart och jag känner mig mer än färdiggräddad!! George tar en stödvila här på bilden och det är ju bra för även han behöver vara utvilad när det väl är dags.

Inatt var åter en lite mer besvärlig natt med tryck både på magsäcken och lungor när jag ligger på rygg som gör att det är svårt att andas och det gör ont. När jag ligger på sidan så kommer det värkar som gör att jag vaknar av det så jag får liksom palla upp mig och sitt-sova ett tag tills jag kan lägga mig ner ett tag igen och sen är jag ju alltid upp på toaletten minst två gånger varje natt så det är lite pysslande om nätterna nu. Därför har jag idag mest vilat och försökt sova för att ta igen lite förlorad sömn.

3 dagar över tiden idag alltså. Elton kom 4 dagar över tiden så om den trenden håller i sig så bör det starta inatt. Vi får väl se och utifall det blir så ska jag fortsätta med min plan att vila så mycket jag kan.

Jag tror inte riktigt på att man kan sätta igång en förlossning genom att ta en promenad, gå i trappor eller aktivera sig så att det startar. Jag tror snarare att det startar när kroppen är utvilad och är redo för att klara en förlossning. Det är väl också anledningen till att de allra flesta förlossningar startar mitt i natten då kroppen är som mest avslappnad. Det är ju bara min teori såklart och jag kan ha fel, men det känns iaf bättre att köra på den taktiken att vila, vila, vila…

Ja, vi får se när det är dags, men ingen bäbis än så länge alltså.

3 thoughts on “Nejdå, ingen bäbis än.

  1. Ja så härlig mage 🙂 önskar dig lycka till med förlossning och liten bebis 🙂 måste fråga i alltihopa om du går kvar hos Kari? kram June

    Like

    1. Hejsan. Nej, eftersom de svagare dropparna (pga graviditeten) som jag fick de sista gångerna jag var till Kari inte hjälpte valde jag att sluta helt. Jag får ta upp det igen efter bäbis och amningen är över. Konstateras kan dock att jag varit mycket sämre i magen under graviditeten.

      Like

Leave a Reply

