Böcker · Fotografering · Graviditet · Hälsa

Ingen vårsol idag

Nehe, det kom aldrig någon vårsol till oss idag! Istället fick vi blåsigt ute och det lockar inte ett dugg att sitta ute precis! 

Istället har jag legat inne och kollat på friidrotts EM och nu läser jag en bok som jag även läste när jag väntade Elton. Det är Gudrun Abascals bok “Att föda“. Den ger goda råd och bra insyn om allt praktiskt men också en del filosofiskt som man kan tänka på inför en förlossning. Författarinnan är  barnmorska och delar med sig av tankar och sina erfarenheter i boken. Jag kan varmt rekommendera den främst till förstagångsföderskor, men jag tycker om att påminnas även inför denna andra gång. 



De tre senaste nätterna har jag sovit mycket bättre än på länge och har inte speciellt ont varken i mage eller rygg. Jag kan ana att mitt minskade magonda kan ha ett samband med att jag inte alls druckit kaffe de senaste 4-5 dagarna. De senaste 3 kvällarna har jag dessutom suttit en kvart i min massagestol vilket jag tror har gjort att ryggen också mår bättre. Fantastiskt skönt! 

Stolen kostade en del att köpa in, men den har verkligen hjälpt och både nacke och rygg mår bättre direkt av bara en behandling. Då är ju investeringen värt varenda öre!



Foto: http://trendrehab.se

Leave a Reply

