Fotografering · Graviditet

Gravidvecka 41=BF

Jag har gått in i nästa graviditetsvecka idag, nämligen vecka 41

Dock om man anammar “det medicinska” räknesättet så är jag bara inne i vecka 40 än eftersom man då byter gravidvecka efter en helt fullgången graviditetsvecka. 

Det Beräknade Födelsedatumet är dock idag oavsett hur man räknar, men enligt det medicinska sättet att räkna är det först i morgon som graviditetsvecka 41 påbörjas. Om jag istället använder “det folkliga” sättet att räkna (som min gravid-app jag har installerad i telefonen gör) så byter jag från gravidvecka 40 till 41 idag.

Lite förvirrande att det finns två sätt att räkna, men jag har valt att använda det senare sättet att räkna och det är alltså idag som bäbisen ska komma ut – om den är punktlig vill säga. 

Bilder från var 10:e vecka i min graviditet: vecka 20 30 40

Leave a Reply

