Graviditet · Hälsa

3 vidriga nätter nu

Usch, vilka jobbiga nätter jag haft nu, 3 stycken i rad då jag haft rejält ont och knappt sovit. Inatt var ryggen absolut värst och det går till slut inte att hitta någon sovställning som funkar. Jag får så ont i bröstryggen att jag inte kan dra efter andan till slut så inatt har jag försökt underlätta genom att stå i yogaställningar i sängen för att få ländryggen att slappna av, men det hjälper föga. 

De två tidigare nätterna har det varit magen som spökar och min IBS mage som är boven. Jag tål allt mindre “fel” mat ju större magen blir och det får jag lida av om nätterna, men även om jag bara äter “bra”mat har jag ont!  Samt att jag vaknar av de sammandragningar/förverkar jag har. 

Som tur är kunde jag vila en del under dagen igår, men en massage är nog vad jag skulle behöva idag. Får se vad George orkar efter att han jobbat hela dagen, just nu kör han lastbil och sen måste han jobba med webshopen så vi får se hur trött han är mot kvällen. 

Om jag kunde hade jag tagit en till gravidmassage hos #Jelimassage som jag gjorde för tre veckor sedan, men hon har tyvärr inga lediga tider nu. 

Nåja, detta är ju övergående så det är väl bara att bita ihop, men nog skulle det kännas skönt om jag hade kunnat sova ordentligt om nätterna och vara någorlunda utvilad när förlossningen väl kommer. 



Får njuta av att jag är ledig och av en värmande brasa och vackra blommor. 

Leave a Reply

