Böcker · Familj · Graviditet · Hälsa

39 och 1 dag.

Igår var en mycket lugn och stillsam dag vilket var skönt. Födelsedagen firades i stillhet mest på tu man hand med Elton förutom på kvällen då ett par vänner kom förbi på lite tårta. Det var skönt att ta en lugn 40-års dag eftersom söndagen bestod av firande hela dagen och jag fick sen en lite besvärlig natt med mer värk så det passade bra att få ligga och vila största delen av dagen igår.

Idag har jag precis varit och besiktiga bilen och åkte därifrån med blankt papper så det var en bra start, speciellt när vi inte var säker på hur status var på bromsskivorna bak, men besiktningsmannen sa att det inte var några problem med dom! Skönt!

Nu sitter jag hemma i soffan med datorn i knät, TV’n på, men utan ljud för istället lyssnar jag på min ljudbok – bok 33 i serien “Sagan om Isfolket”. Varje bok är 7 timmar lång så jag har spenderat många timmar att lyssna på dessa böcker. Det kommer helt klart bli tomt när sista boken är klar. Tur att det finns många andra bra böcker som kan ta vid!

Planen för dagen är att ta det fortsatt lugnt och vila kroppen och samla på mig lite kraft inför förlossningen, 1 vecka och 4 dagar kvar till BF (Beräknad födelse) nu så det kan bli när som helst. Sen blir det naturligtvis skidor och att heja på Kalla som står på schemat för dagen också – och att njuta av alla vackra blommor som finns här hemma.

Det blir en skön tisdag…

Storebror Elton
Storebror Elton är nyfiken på vem småsyskonet i magen är…
Leave a Reply

