Arbete · Familj · Graviditet · Hälsa

Tisdag, check! ✅

Idag har jag arbetat! Men först träffade jag min barnmorska för ett rutinbesök. Hon rådde mig (pga mina ständiga och tilltagande sammandragningar ) att gå ner mer i arbetstid om jag hade den möjligheten eftersom vila är det enda som hjälper!

Jag hade ju för avsikt att jobba februari ut, men den planen är nu reviderad och jag kommer gå hem en vecka tidigare, samt ta ut ytterligare några lediga dagar innan dess. Det är nu godkänt av chefen och avstämt med mina kollegor och det känns helt rätt!

Så istället för att ha 15 hela arbetsdagar kvar innan jag går hem på föräldrarledighet har jag nu 7,5 arbetsdagar kvar! Det kändes nästan svindlande vid tanken. Mest för att jag såklart ser fram emot den kommande tiden med bäbis, men samtidigt med en känsla och ett sting av saknad till det jobb (och mina kollegor) jag ju tycker så mycket om.

Nu är det snart dags att säga hejdå på länge och det kommer kännas lite konstigt… Den känslan kanske snabbt försvinner, vad vet jag, men säkert är att jag inte förr trivts så bra med ett arbete som jag gjort under dessa 5 sista åren med den roll jag nu haft.

Det är ju förstås en bra känsla att gå hem med och om inget revolutionerande händer borde jobbet finnas kvar när föräldrarledigheten lider mot sitt slut. Så tack för denna tid, “it has been a pleasure”!

IMG_8387

Leave a Reply

