Arbete · Fotografering · Hälsa · Inredning

Lördag och snö, snö, snö

IMG_8222-0

En bild på mig från jobbet igår där jag var tidigt på plats som jag har varit den sista tiden eftersom jag ofta vaknar tidigt och har sovit klart. Tydligen behöver jag allt mindre sömn ju närmare förlossningen jag kommer då hormoner i kroppen ser till att sömnbehovet minskar.

Men nu är det lördag och helg och jag ska inte göra så stora kraftansträngningar denna helgen heller vilket känns otroligt skönt! Denna vackra lilja fick jag igår av George och den pryder hemmet så fint!

IMG_8258-0

Tulpanerna jag själv köpte i veckan är också fantastiskt vackra och jag älskar att ha fina snittblommor hemma, det känns liksom fräshare då!

IMG_8254-0

Mys på morgonen med eld i öppna spisen för att värma oss när det snöar och blåser hårt ute.

IMG_8257-0

Idag har Elton varit på sin hockeyträning med Brynäs igen och han är mäkta stolt över sina coola nya skydd som är en nödvändighet då han nu börjat träna mer “på riktigt”. För att slippa få ont när han ramlar eller får tacklingar så köpte vi nya skydd åt honom och han har gått hemma iklädd dessa nästan konstant sen dess. Lycka!

Elton hockeyspelaren

Senare idag åker George för att umgås och “leka” med sina vänner, de ska först självs spela lite hockey och sedan se Brynäsmatchen för att avsluta kvällen med att äta ute och gå på krogen. Jag och Elton ska hänga hemma och om vädret tillåter får vi middagsbesök till kvällen och det ser vi fram emot.

Det snöar massor ute och blåser som bara den även om man inte riktigt kan se det på denna bild som jag nyss tog. Vi får se om varningarna om 2 decimeter snö här i trakterna blir sanning eller ej, men just nu ser det ut så…

IMG_8253-0

Leave a Reply

