Arbete · Familj · Graviditet · Hälsa

En "mjukis-söndag"!

Idag står mjukgörande övningar och rörelser på schemat. Efter den senaste tidens tuffa styrketränings-pass känner jag att kroppen KRÄVER en del stretch och mjukgörande övningar så jag ska göra som den vill och lägga in ett sånt pass på dagens schema!

gravidyoga

Sömnen är fortsatt dålig. För tredje natten i rad nu har jag knappt sovit alls. Inatt sov jag mellan 01.30 och 04:30, men sen har jag varit vaken. Jag klev upp vid sex då jag hörde att Elton gick upp då och sen dess har jag suttit i soffan och skrivit in planering för vad vi ska göra den närmaste tiden, skrivit brev till en vän (jo, det är till dig, Malin), betalat räkningar, skrivit graviddagbok och nu lite bloggande. Vi har även hunnit med att äta frukost jag och Elton.

George får vi nog vänta på innan han kliver upp idag för han satt uppe inatt för att se UFC matchen som ju tyvärr blev en besvikelse, Alex blev visst knockad i första ronden!

Jag har tänkt åka in till Köpis en sväng idag, på inköpslistan står både stövlar och täckbyxor till Elton som lite småsaker in till gymmet, ett par fönsterlampor, en sväng in på Panduro och Lindex och även matinköp. George har armbrytarträning och Elton har innebandy och jag ska ju köra mitt mjuk-pass idag så alla har träning på schemat också.

Nedräkningen inför hemgång har börjat och jag har nu 20 arbetsdagar kvar innan jag går hem (om inte bäbisen kommer tidigare då). 5 veckor i kalendertid och det kommer gå rasande fort tror jag så det är hög tid att göra sig överflödig på jobbet så min hemgång knappt blir märkbar, men det känner jag mig trygg för då överlämningen till nya resurser redan startades för ett par månader sedan. Det är skönt för det betyder att jag kan få en rätt behaglig och inte så stressig sista tid på jobbet (hoppas jag iaf) då jag allt mer kommer kunna kliva tillbaka och bara hänga med för att rådfråga istället för att vara drivande. Känns perfekt att “sitta i baksätet” och bara hänga med liksom!

 

Leave a Reply

